How about new hand phone?

3:24 PM


Salam,

Waah chinese new year banyak pula promo kan. Then i got an idea?? How about new handphone? Enpon aku balik2 sua rosak. Sad :(.. baru2 ne LCD dia bertukar jadi warna pelangi @__@, tanda2 mau minta kena tukar lah tuh kan? Padahal aku beli awal tahun 2011 a.k.a awal tahun lalu?? Cepat betul hayat enpon aku habis. Huhu. Tulah hari tuh bapa aku suruh pilih. Mok beli laptopkah atau ipad? Tapi memandangkan bila aku fikir balik yg kehidupan kampus ne aku rasa lebih baik aku pilih laptop. and i'm glad with that decision. Ngee.

Laptop yg ku sayang ~ warna merah. Hoho.

So how about enpon baru? Since tahun lalu, aku beli Sony Ericsson sbb ramai kawan2 aku guna Sony, masa sebelum guna Sony aku guna Nokia. Then aku beralih pg Sony. (Kenapa ayat aku macam ulang2 jak ne). Masa mau pilih Sony tuh aku mengadakan sesi uju bakat lah kunun. Lama aku depan Sony Official Web mau pilih mana yang affordable dan punyai suma features yang sesuai dengan aku. Masa tuh aku tengok kelebihan henpon berdasar kan beberapa kriteria : ~

1. Boleh Call out and Call in, SMS and MMS (komfom wajib ada lah kan)
2. Sound system yang baik
3. Mesti guna memory card ~ senang mau upgrade space
4. Camera MP, 5.0 MB ke atas.
5. Screen LCD
6. Wifi ~ bleh facebook ^^ hoho
7. Sliding (sebab selama ne aku ndak pernah ada enpon slide. puhahaha)
8. Bentuk yang lawa ^^
Nasihat aku kalau kamu mau beli enpon kenalah awal-awal tengok feature dia. Sebab even tukang jual enpon pun ndak tau apa kelebihan-kelebihan enpon tersebut unless mereka memang pakar and u aware of it. Melencong sua entri aku ne sepatutnya aku mau kasih tau yang Sony Ericsson ada buat promotion enpon sempena CNY ne.




Validation period 7th-21st January 2012 seja. Cepat2 kalo ada duet. Ngehe. For more details ttg promo ne bleh lawat [sini]

So aku? dan enpon baru? Maybe next time bila aku bitday naanti lah. Buat masa ne bertahan lu dengan enpon lama aku. Haha. Sebab teda duit, lagipun mok bayar yuran sem 2 nnt. Adeeh.. 

This was what my enpon looks a year before.
Gambar Sony Hazel aku punya skrg takut aku mok uplod, t kamu terkena sakit jantung. Hoho. XD

InsyaAllah kalo ada rezeki aku mau enpon Xperia~ or maybe Iphone?? Hehe.. InsyaAllah. Kalau ada urang sponsor best juga? XD Akey. bubye for now. 

You Might Also Like

4 Comments