I Am A Girl, Born With EXTRA Complicated Deep Thoughts

12:08 AM


Salam,

Me often spending every second of my times by being jealous to other people achievement. #lol. Aku akui ia bukanlah satu benda yang patut dibanggakan, but the truth is, yup memang aku selalu jeles dengan mereka yg dapat apa yg aku tidak dapat. I meant kenapa aku tidak dapat apa yg mereka dapat? Kenapa aku rasa aku banyak ketinggalan sedangkan (maybe) tahap usaha aku lebih tinggi dari mereka? Sedangkan dalam hidup aku (maybe), aku melangkah pelahan sepelahannya supaya aku merasai dunia sekeliling, supaya aku tidak missed out every excitement yg sepatutmya aku kecapi. Tapi bila melihat kejayaan yg orang lain yg kehidupan dia mungkin sama dgn aku, sesungguhnya aku rasa sangat ketinggalan dalam kemajuan hidup. Dunia seolah-olah menghukum aku. 

Credits [here]

Apa maknanya membaca buku sepanjang masa tetapi aku tidak maju kehadapan? Apa makna aku berusaha apabila acapkali berakhir dengan kekecewaan yg memakan jiwa? Apa maknanya aku bangun awal pagi tetapi ends up doing nothing before bedtime? Adakah aku tidak bersyukur dengan apa yg aku ada? PERHAPS. Dan perhaps yang itu sebenarnya mengundang bahaya. 

Sesungguhnya aku buta. Dan aku akui.  

Aku bersyukur kerana masih diberi peluang untuk mencurahkan idea dalam penulisan kali ini. Aku bersyukur dengan percapaian yang aku kecapi sekarang, meskipun hasilnya hanya sedikit yg boleh dinampak dengan mata kasar, sekurang-kurang nya diri aku lebih maju kehadapan slightly berbanding kelmarin. Aku bersyukur kerana aku masih mempunyai kedua ibu bapa yang meskipun sibuk dengan kerja mereka pasti ada masa, masih berdedikasi terhadap aku dalam segala bentuk facilities. Aku bersyukur kerana mempunyai ruang berteduh, mempunyai komputer riba dan mempunyai ruang utk aku menulis.

Aku bersyukur meskipun pada malam ni aku sebenarnya buka komputer riba dengan perasaan yang berbelah bahagi, dan tidak tahu apa yang ingin ditulis namun jari jemari aku masih terus bergerak kencang di atas papan keyboard mencurahkan setiap perkataan yang terlintas. Aku bersyukur, dan sesungguhnya itu benar dalam segala kebenaran yang ada.

That is the way I am, starting with talking bad to myself then pujuk balik. Kalau bukan kita yg stand up kan sendiri diri kita siapa lagi akan buat? Semuanya bermula dari dalam. I guess, apa yg aku tulis malam ni cukup untuk aku berfikir pada esok hari dan tersenyum. All of this cemburu-ing things will happen again tomorrow and the day after (I am 110% positive about that), but after all of that my day will end up by lots of gratitudes towards my self.


I hate being depress.
That is why when I get sad, I stop and be happy instead.

P/S : YOLO. ;) 

You Might Also Like

2 Comments