Movie Review | Priest

11:16 AM

Salam, wat pertama kali dlam tahun 2011, aku g tonton muvie. Hahaks. Aku pun tak ingat bila kai terakhir aku tonton. Tapi kemarin ada free tyme jd aku tonton lah ngan bapa aku. Crita Priest. Yay. Ini dia rebiu setelah 2 jam ++ aku duduk di lembah panggung.

Kalau nak sinopsis tekan gambar.


Venue : Cinema Hall 5 1B GSC 
Movie yg dtonton : Priest (3D)
Penduduk Hall : Sikit jer, kanak2 yg ramai. Aku ingatkan PG13, upa2nya umum. (mcm ada nada kecewa, hak2)
Makanan : Pop corn kotak kecik (aku dah suruh bapa aku beli yg besar punya, tapi dia terbeli yg kecil, alamatnya tak panjanglah hayat pop corn tuh, sblum mula mubie dah habis. Pergh) dgn sebotol air mineral sbgai langkah2 utk mengurangkan gula dlm badan. 

First expression "Laaa, U upanya, apesal kat dpan kaunter dia tulis PG13? Waaah, Kung Fu Panda 2 men 26 Mei ne!!" Nada membisik : Ba, mau tgk Kung Fu Panda 2 ah. Bapa aku megangguk, hak2. Okey tak lucu.. Hee..

Overall Review 

Aku ne bukanlah juga peminat mubie kan, tapi crita ne lebih banyak kepada aksi2 dan memang best sebab dia disulami dengan adegan2 suspen, bergegar jantung ooh tgk. Nilai2 murni, hurm... Mungkin penipuan yang disengajakan hanya membawa malang kot. Sbb aku terlebih tumpukan kepada adegan suspen dia. 25% dari cerita ne adalah masa untuk aku menutup mata sebab takut aku terkejut lantas terteriak, bikin malu ooh kalo teriak2, trus kena cop ang kat barisan mana, huruf apa. Kui2. 

Rating untuk muvie ne, aku bagi 3.8/5.00 lah. (sila jgn marah, aku baru nak berlatih jd pengkritik hebat, hihi)

You Might Also Like

2 Comments