2012 in short review.

12:34 AM


Salam.

Kedatangan tahun baru pasti ramai yg menyambutnya (mcm pelik je susunan ayat, ngee). Tahun baru azam baru kunun. Tapi azam aku? Aku pun mau simpan dalam hati sahaja lah (ikut ayat super senior aku, hahaha.). Sebab kebanyakan azam aku, masih sama dengan azam tahun lepas (again, ayat copy paste dr org yg sama, lulix), makbulnya jak lagi belum. Jadi will continue lah utk this year. Tak kira apa terjadi, hak berazam hak beta~!

So.. whats with this used-to-be year about? 2012, adalah bagi aku satu tahun yg penuh dugaan, menguji hati aku dalam bentuk yang sejujurnyalah~ Aku tidak pernah terfikir akan diuji sebegitu rupa. And again, aku teringat firman Allah :

" “Apakah manusia mengira, ia akan dibiarkan sahaja, mengatakan kami telah beriman, sedangkan mereka belum diuji?” (Surah al-Ankabut: 2)

Mungkin antara cabang2 kehidupan yang Allah berikan, tak semuanya aku dapat laksanakan dengan baik. Ada cacat cela, brlubang sini sana. Which is not i'm proud of lah. Tapi ya, aku tau itu semua bagus, supaya kita lebih matured kunun dalam kehidupan yg akan datang (selalunya memang ini alasan aku utk menenangkan hati, yeah! Its works!) 

Jadi, bagi memperingati tahun 2012 yg tak akan kunjung kita sekali lagi. Aku mau letak 12 biggest moments dalam tahun 2012 (judge by my punya hati and my punya suka). Source nya dari Timeline beta sendiri. [add me here] :p 

We go to Sepilok Sandakan ~ for our case study. 63 people, 2 bas, four days, so many to do, so many to lawat. But the best part was, sebilik dengan insan2 yg satu kepala. What a wonderful memories~! Lebih manis dari gula2 Hacks. #eh manis ke? XD
E.S Diner. Haha. Malam yg santai. First time dinner with my batch. With Seniors and Super Seniors, learned much from what I observed. :)
Kita orang picnic sana Tanjung Aru, makan ayam penyet~ pg sana Perdana Park. Sem ni? dont know yet. Kundasang perhaps? lulix. XP

Desk table masa di asrama dulu. Skrg tggal rumah dah. (best oppurtunities ever~!, setelah 7 tahun tggal asrama). Rumates pun baik2 belaka. sangat2 menjaga. Lagi2 beta yg termuda dalam bilik tersebut. Jadi adik kesayangan gitu. Wohoo.
Second day kuar The Avengers d panggung. Tempah 1 row~ Day out with classmates. Saling merapatkan ukhuwah gitu. Best~! Mau lagi mau lagi. Crita hantu pula lain kali. Haha.
Masa bercuti di Pinoy, jumpa restoran muslim yg menyediakan mkanan halal. Sedap woo. This photo kebab ayam dia. Lain dari yg lain. Setakat ni masih belum jumpa yg setanding tyme d Sabah. Sarawak and Semenanjung blum cari pula. Okay, next destination please~!
Ramai tnya aku, why go Pinoy sedangkan semenanjung Malaysia pun you blum pernah pg? Hehehe. Nnt akan tiba juga masanya aku menjejakkan kaki d semenanjung Malaysia. :)

Tahun 2012 adalah tahun aku braya sangat, sangat dan sangat sakan. 3 hari berturut keluar berjalan. Best raya ever!! Sampai pg Papar pulak tuh. Then lupa pula amik gambar member d Papar, kesian pulang tiada bukti ni kami smpai Papar. A bit sad for that. Tapi sakan tak sakan, raya tetap raya. Setelah lama tak jumpa kawan sekolah menengah. Dan kali ni. Aku dan Nayo masih meneruskan tradisi kunjung-mengunjung.


'Hello Selamat datang ke Finger Bytez, Makan sini atau take away?'  Assignment jual -menjual utk Asas Pembudayaan Keusahawanan (APK). Alhamdulillah it goes very well and smoothly. ^^
Ahh. Aku dapat kamera Canon yg diwarisi (dan dibeli actually) dari Uncle ku. Kamera DSLR EOS 500D, baru empat hari yg lalu, beg kamera hampir putus oleh aku, then brought a new beg utk kamera aku. warna ungu kelabu gitu. hehe. Fisrt DSLR kamera, dan skrg brada ditahap agak kritikal sbb aku ndak pndai jg. Will go srvicing as soon as this final exam over. :3 Benda yg epic sgt fragile ooh. Legend gitu. ^^ 
Tahun 2012 juga. Kita org dgn rasminya ada junior dan super junior. Cepat jer kan masa berlalu. Course kita org 3 tahun ajer. Jadi jangka hayat d UMS tuh, memng rasa macam angin lalu jak.  Sedar tak sedar dah masuk Tahun 2. Wakaka. BTW, ni gambar tyme kami jadi fasalitator utk adik2 junior. Ya! Masa utk merapatkan ukhuwah. Yeayy! Alhamdulillah. All turn well. ^^
Solar Cooker Competition. Ni photo my group dgn Solar Cooker kami. Kerja paling~ dari awal sem smpai habis sem duration dia. Seriously weary! Nasib sgala da habis. BUT. I need to face final exam before holiday. And yet, im not really study anything for now. I'm a bit concern for that. @_@. And what am I doin? Sitting here writing about 2012. Maigadd!
And this year 2012 end with my cuzzy engagement day. She'll get married soon. Banyak pula tuh cousin2 aku yg dah kahwin. Then, amatlah menjeleskan sanubari melihat pengantin baru~ Ke mana2 je.. berkepit. Yaiee. Sungguh.. ~ --'
Apapun happy for them. Semoga berbahagia brsama jodoh masing2. Awal 2013 ni byk perkara hendak dilakukan. Weeee~!!
Yeay. Habis dah. Okey toddles~! Nak blajar dulu kalo rajin.  :P Mau post tyme 1 Januari, tapi agak panjang dan perlu masa pula, 2 Januari also allright then. :)

"Good bye 2012, hello 2013"

You Might Also Like

0 Comments