Kata mereka a.k.a They said.

11:56 PM


Salam,

Accomplished one thing in a day, small or big the thing never will matter.

Setiap hari kita menghadapi halangan yang sama. Namun sekiranya kita berjaya menghadapi halangan hari ini adakah besoknya kita akan dapat menghadapi halangan yg serupa?

Last summer, aku rasa masa bagai berlalu begitu sahaja, setiap hari makin pudar, setiap hari adalah hari yang sama tapi bila difikirkan apa yang ada hari ini tidak akan sama dengan apa yang ada dengan tiga bulan yang lalu. Contohnya, kehadiran anak kucing yg baru ‘menetas’ dalam rumah aku, baju baru yang aku pakai hari ni mgkin pada tiga bulan yang lalu baru sahaja dicetak atau dilakar design nya, berita di televisyen hari ni tidak sama dengan berita yang disiarkan tiga bulan yang lalu.

Hidup terasa ajaib, apabila setiap hari kita lalui tanpa sedari walau sebenarnya bnyak perkara yang berubah. If and only if kita mengambil masa memandang semula ke belakang sana.  

Berubah mengikut masa kata mereka.

Apa yang penting apa yang kita lakukan hari ini kata mereka.

Kehidupan bagi aku suka mengejar kehidupannya sendiri. Terlalu taksub untuk berubah dan terlalu banyak masa yang telah disia. Kan?

“My First is the second when counting them all,
My Second is frozen in absolute;
My Third had all it senses,
My Fourth like a tap of spider”
-Captain Trace, Remember Me.



P/S : Just finished main Remember Me, jalan crita yg exciting boleh, aku masih tertanya tia bleh ka aku main game yg happening sikit jalan crita dia? Sebati sudah dgn cerita betrayer, dark ending gitu. Hew hew. 

You Might Also Like

4 Comments