Tonight!

10:06 PM

Salam,

Hello! So malam ni first malam aku kat asrama UMS yg tercinta. Horray for me! Penat juga lah sebab aku baru je habis menyusun barang, pergi beli bantal semua dgn kawan2. Bersyukur sngt dapat penginapan disini coz dapat perabot secondhand. Means, kami generasi kedua yg menggunakan kemudahan ni. Dan aku sort of bangga dgn diri aku kerana kelmarin aku window shopping sorang2. Hehe. Senyum je dengan sesiapa yg aku limpas. Dan aku rasa ada org yg mistaken aku with someone else. No prob itu hal lain. Ngee.

Credit [here]

And then tadi aku borak lah juga dengan classmate aku yg kami ni ada masalah yg sama which is overweight. Kami ikut satu program diet yg dipanggil Diet Atkins. A diet which is created by a Dr name Atkins which minimize the intake of carbohydrates. It work for both of me and my friend on the very first month. But then we are stressed ourselves due to over TAKSUB mau loss weight kunun. Hew hew. 


Our problem kind of: 
1) We expected too much on losing weight. Macam hari ni mula then dalam hati "yeah dalam masa dua minggu aku akan loss banyak KG" NO! That is totally wrong!
2) We don't have the variety of food chosen because we are too lazy to cook or can't cook (as u can see I am in hostel now, hehe, alasan tu bha).
3) So much knew our progress and we assumed that they expect us to loss a large amount of weight in jangka masa pendek (no no no, totally no).
4) We are kind of depressed because we can't eat what are we like to eat. Haha. 

But then, there is so much diet program you can find around the internet, so maybe we just need to move on to another diet program. But most of diet article I saw, I just need to eat healthy, and maybe that is what i'll be doing during my time of depression (laaahh sangat) sekarang ni. Hua hua.

By the way live must go on!

Today I'm grateful because my cat tidur atas my riba (yg selama ni dia tdak pernah tidur dsana), I have roomates yg buatkan ai tak rasa kesepian sangat nak tidur dalam bilik. Hee. Bersyukur sbb dapat bersua semula dgn kawan-kawan rapat. Bersyukur sebab I have two pillows baru utk tidur malam ni. Hehe. Banyak lagi yg wajib disyukuri namun biarlah beta sambung dalam tidur, kamu bukan juga mau tahu kan kan? Ngehehe. :D


Toddles~

P/S : Tahukah anda dalam processed food : burger, mereka menggunakan lebihan daging yg tidak digunakan dan fixed dgn pink slime (ammonia) utk meningkatkan kadar ketahanan dr bakteria dan e.coli. That is why burger yg ditinggalkan dan tidak dimakan dalam beberapa tahun lamanya keadaan dia masih tidak berubah due to this chemical fixation. Anda sanggup makan lagi burger? :3 Btw, burger yg ai tau dr McD tidak lah sudah menggunakan Pink Slime ni. hee. :) Sumber ai : The Doctor yg ditayang kan di c728 Astro (kalau tak silap, kalau slah mohon betulkan.) hehe. 

You Might Also Like

0 Comments