Pengaruh Media Massa Terhadap Anak-anak. Lu jangan main-main!

10:07 PM


Salam,


Aku teringat pulak crita aunt aku pasal anak-anak dia bila baca kisah dari blog si Hazz Death dalam entri [SINI]. Pasal pengaruh budak2 dengan tb. (Promosi sat)

Kisah yang aunt aku crita ne terjadi kepada anak dia yang sorang masih kecik berumur 6 tahun dan kakak nya berumur 21 tahun(kalo tak silap gue)

Venue : Rumah nenek aku yang indah lagi menawan.

Kakak : Adik, pulang dulu kau mandi!
Adik    : Ya, jap aku main dulu.

Tak lama lepas tuh bila si kakak nampak c adik masih lagi main2 tak mau berganjak mulalah c kaka meninggikan suara dia.

Kakak  : Adik! Pulang dulu pegi mandi!
Adik : Hisy kaka ne, kalau kaka ada anak aku bunuh dia nanti!

Bukan itu sahaja c adik ne juga pernah mengugut jikalau kakak dia sudah berkahwin, dia akan bunuh suami kakak dia. Dan kalau c kakak sudah ada anak, kalau anak dia jalan-jalan tepi kolam dia cakap nanti dia tolak di tepi kolam tuh.

Hoi dasyat siot oi! Cerita pembunuh bersiri mana lagi dia tengok sampai jadi begini?

Sanggupkah anda menjadi Chuckie?

Walaupun kisah ni benar, tetapi ia hanyalah satu gurauan antara adik beradik, dan juga menunjukkan betapa besarnya pengaruh golongan muda terhadap media massa sekarang. Didiklah anak anda kerana c adik pun sudah dihukum menjalani tempoh hanya melihat wayang Barbie je. Sabarlah kau dik.XD.


You Might Also Like

4 Comments