Al-Hijab - 70% Aku Tutup Mata! Buang duit ke apa?

7:16 PM


Salam,

Weee. Akhirnya ada gak masa ku utk menghupdate. Takdelah, cuma nak criter kelmarin yakni ari Jumaat. Oh yeah, gua dan rakan2 gua g layan cinema bertajuk Al-Hijab, arahan Pierre Andre. Actually kami bertiga masing2 ada pilihan masing2. Kawan ku c A, pilih 'THE THING', c B pilih 'THE THREE MUSKEETERS", makanya AL-HIJAB memang pilihan aku. Kami pun men 'cus' then aku menang, tapi dorang tia puas hati, maka aku pun memujuk dengan peras ugut, rasuah, pujuk2 apa yang patut. Amboi kejam sungguh diriku, but at last atas persetujuan ramai kami pun bersetuju. ^^ Sukanya..




Masa nak beli tiket kat kaunter tuh, rupa-rupanya wayang tuh dah start 10 mins yang lalu, apa lagi, usai beli tiket, lari pegi beli popcorn then pecut cari hall and tempat duduk. Sempat g aku, masa masuk tuh kan, Eh? Ape ke hal gelap sangat, bintang2 berkelipan pun tak nampak (kan selalu ada lampu di tepi2 kerusi pawagam), upa2nya yang aku dok menghadap tuh dinding kaler itam! Wathhee?! Cet! Makanya hari tuh aku jadi bahan ketawa untuk geng2 peneman outing aku.

Ouh, duduk2 jer teriak cam dikejar pontianak akibat sound effect. Hahaha, pastuh leh pulak kitaorang wat derk (wat derk dari menganggu ketenteraman orang ramai). Dalam hall tuh tak juga banyak orang, sebab criter ne released last week kan. Tu lah pasal. Tapi kan, yang tak best nya...

70%- Tup mata. (yerlah crita hantu)
20%- Balas mesej kat enpon
7% - Aku pandang2 belah kanan aku, kami duduk kat tengah, jadi 3 seats belah kanan aku takde orang, aku selalu tgk sana, takut2 kot2 ler ada antu ju on datang merangkak ke arah aku. Eii, tia mau!! (akibat terlalu tgk tb)
3%- Cuba memahami jalan criter.

Adui 3% jer masa tuk memahami jalan criter. Aku rasa ada gak rugi RM6 aku. Nasib ada student fee, kalo tak kenalah bayar rm9. Aigoo. Tapi yang penting enjoy kan? Tkpelah aku tunggu crita ne men balik masa raya nanti. Konfom aku tak tup mata sebab dah tengok kan. Hehehe.

To Official Facebook of AL-HIJAB

Tentang criter Al-Hijab ne best gak, banyak suspen, banyak babak bikin orang sakit jantung. Eiseh, maaflah lambat bebeno gua tgk criter ne, tu lah ketinggalan. Apa2 pun, congratz Pierre! Sampai depa pun 70% tup mata. Adoiyai. Cemanalah kalo Kak Mira Gusti Kasan tgk ne. Mesti berpeluk tubuh smbil wat muka no feeling. Kuar2 pawagam cakap "NDAK BIKIN TAKUT POON!" Nah, amik kau. :P hehe. Jangan marah yer kak. 

Farewell then~:P

You Might Also Like

1 Comments