Situasi oh situasi

3:27 PM



Salam, berikut merupakan satu situasi :

Gambar tiada kena mengena dengan entri ne. :P
Di satu kedai makan yang orangnya sederhana banyak, dua orang sahabat sedang merata makanan. Cahya labelkan c A dan c B. Sedang siok makan. Then tetiba ada orang len c C datang ke meja makan mereka berdua.

C : Awak ne c A kan? Blogger terkenal tuh? Eh B pun ada? Waah. Tak sangka jumpa.
A : Eh, awak ne si C kan pemilik [Blog C...]? Eh B, korang pernah jumpa ke? (sambil pandang C dan B)
B : Aah, dia tutor saya masa kat pusat memandu hari tuh. *Tersengih.

* * * * *

Beginilah kehidupan. Sentiasa buat pusingan. Biarpun kita bermusuh, cakap pakat jer tak mo jumpa hingga k akhir hayat. Satu hari terjumpa juga. Lagi-lagi kalau contohlah kita break dgn c Mamat, then lepas tuh tak nak jumpa. Last2 jumpa dia, kawen ngan adik beradik sendiri. Tak ke sandi kes macam tuh? Tulah kat dunia ne, tak payah lah kita bermusuh. Tak payah buat musuh pun. Dunia bukannya besar nak sembunyi semua orang. Sedangkan pasangan cinta pertama yang berpisah pun akan bertemu semula (kes terlampau banyak tengok movie. LOL) 

Jada mesejnya di sini. Hidup itu pusingan, jodoh berterbangan. Kalau umur dipanjangkan, pertemuan InsyaAllah ditakdirkan. :P Ingat. Jodoh dan Pertemuan di tangan Tuhan. Perpisahan? semuanya kerana Allah. Sebab, setiap dahan yang patah pasti akan tumbuh semula, dan setiap mereka yang pergi, perginya pasti berganti. XD








You Might Also Like

1 Comments