Customize Your Desktop | Rainmeter

11:30 PM


Salam,


Apa khabar semua? ^^ So kelmarin macam biasalah, semenjak aku dapat tahu cemana nak tukar Visual Styles d Windows 7. Banyaklah yang aku browse VS yang lawa2. Tapi satu yang menarik perhatian aku adalah berkenaan dengan Rainmeter. Sebab bila aku survey visual personalization dia memang lawa tau. Bersih jer begitu. Contohnya : 

Almost macam desktop betul kan? 
Macam hutan pun ada. Hee
Jadi tuh dek sifat curiosity tahap naga aku maka aku survey lah pasal Rainmeter ne. Rupa2nya benda ne well known and best customization program untuk Windows. Mac tuh tk boleh lah pakai ne kan. hee. Yang aku tak puas hati kenapa aku baru tau? Ces! Tak bleh jadi ne, maka aku baca lagi. Seriously aku ingat kan benda Rainmeter ne macam yang ukur2 weather begitu. 

Vertical Dock
Rupanya bukan setakat tuh jak function dia, dengan program ne korang bleh tengok  performance CPU and RAM korang dalam sekali pandang. Buat nota atau what-to-do list (selain pakai sticky note yang membosankan), bleh tengok kadar life battery computer korang, RSS feeds, slide show gambar, even Media Player pun bleh di arrange kan. Fuyoo! Tak cukup dengan tuh, dilengkapi dengan customization calendar dan skin yang korang bleh ubah bila2 masa, nak combine pun boleh. Plus bleh float means drag and drop kat mana2korang suka di desktop korang. Plus, dia ada features untuk dock kan file anda macam Stardock. 

Kalau dipendekkan kan ia adalah seperti arrange every info yang korang perlukan in a very creative and clean way. 



Aku pun apa lagi maka trus download. Tapi takut juga kan kot2lah benda ne bleh wat CPU overheat kah (bak kata ~dia^^) sebab terlalu berat. Tapi segalanya terubat bila beta terbaca ayat keramat ini :

Rainmeter is designed for YOUR system. Rainmeter uses very little CPU and RAM resources, has a tiny space footprint, and will run perfectly well on any hardware using Windows XP, Vista or Windows 7.

Lagi satu berkenaan program ne. FREE! Maka terbeliak mata. Tak percaya try lah [download] sendiri. >.<

Bila korang dah download dan install pegi sini untuk Get Start the party! (basically, it tell how it works)

Dan semestinya kalau korang nak download Rainmeter skin bleh pegi [SINI].

Have fun you all. and.. i <3 him (if ever read this) codename :#kenji
p/s : gambar di atas besertakan link ke owner's download page.

You Might Also Like

4 Comments