Think Before You Speak

6:49 AM


Salam,


Maklumlah zaman moden lah kata kan? Sedar tak sedak aku sekarang menghabiskan sisa-sisa terakhir dalam olidy dari kesibukan kampus. Minggu depan start sudah kuliah balik, mesti kat hati ne rasa macam debar2 kan. Lagi2 hari ne result kuar. Cess maka semalam nyenyak pula aku tidur. Hehe. Walaupun aku tahu exam kali ne tidak seperti exam yang lain, aku jawab sangat mendukacitakan. Aku pun tak tahu. :'(.

Aku semahu mahunya tak mau ulang subjek terutama subjek yang membuatkan aku lemah. Tapi kalau sudah ditakdirkan, mungkin Allah nak tunjuk yang aku perlu cari sesuatu dalam subjek tuh yang membuatkan kesungguhan aku meningkat.

Sebab aku ne jenis orang yang bila belajar, biar belajar betul2, bukan hanya setakat dalam buku atau sampai dikertas exam sahaja. Kecuali kalau ada subjek yang aku tidak suka atau dalam frasa yang lebih tepat aku belum dapat cari apa yang aku mahukan dalam subjek tuh. 

Sebab apa yang kita belajar sepatutnya kita dapat aplikasi dalam kehidupan kan? Lagipun kenapa kerajaan mesti bagi kita belajar sesuatu yang berbentuk manfaat kepada kita sendiri. Kita jak yang tak terima dengan kesungguhan. Malas (aku lah kunun tuh, hehe).

Walau apapun, doakan jak beta lulus sem ne, dan tiada subjek mengulang. Kalau ada.. Terima sejalah.. ngee. 

You Might Also Like

3 Comments