Andai hidup itu seperti drama korea.

2:12 PM


Salam, hello guys, lama dah tak ketemu kan? Sebab dalam masa beberapa hari ne aku kat kg mama aku, tiada bw brudband tertinggal. Lg pun aku nak balas hutang drama korea yg aku lum abis tgk.

Sepa yang tgk iklan korea di Astro One TV Asia. Mesti ingat Iklan ne



3 sebab kenapa drama korea menjadi tontonan ramai :
1. Hero lelaki yg gagah, ensem, bergaya dan something2 dia cakap.
2. Heroin perempuan yg comel, innocent dan something2 dia ckp.
3. Jalan cerita yg menarik dan sesuai ditonton oleh suma lapisan masyarakat.

kui2. Aku sebenarnya pun lupa2 dah apa iklan tuh cakap. Itu jak lah certain2 yg aku ingat. 

Aku dah abis tgk crita PASTA. Sebelum apa2 jom kita layan lu sinopsis dia.

Pasta adalah cerita berkenaan seorang gadis bernama Seo Yoo Kyung yg memburu cita2 dalam dunia masakan. Dan benda yg paling dia suka masak adalah pasta. Selama 3 tahun menjadi makneh/kitchen assistant dalam Restoran La Sfera punya kitchen akhirnya sampailah juga cita-cita dia memegang kuali dan menjadi chef dalam dapur tersebut. 

Nak jadi kisah, tiba2lah pulak Ketua Chef kat La Sfera berhenti dan akan diganti dengan sorang Chef berkelayakan international. Punyalah.. Trus kitchen tuh jadi tunggang langgang sebab kegiatan pecat memecat dari Ketua Chef baru tu berleluasa.  

Dalam keadaan yg penuh dengan perasaan geram akibat perangai Ketua Chef baru yg panas baran. Sampai memecat kesemua chef wanita dalam dapur termasuklah Seo Yoo Kyung (Tetapi entah kenapa Seo Yoo Kyung masih kekal dan tidak berganjak dari La Sfera). Kisah percintaan masih diselitkan, antara ketua chef dan maknehnya, lelaki yang telah lama memendam perasaan dan seorang gadis lain yang berusaha mengembalikan cinta lamanya akibat khianat yang pernah dilakukannya ketika dulu.

Hua3.. cukuplah dahulu sinopsisnya sampai disana. Biar sikit2 biar dia jadi suspen. Huhu. Seterusnya aku nak habiskan Dream High.

Dalam2 tuh, nak mohon jasa baik korang (jikalau sudi), tlng add Cahya dalam Facebook korang.. Dan tlng tag kan seramai kawan2 korang dalam gambar ne. Thank u. :)

You Might Also Like

2 Comments