Kau tau ka apa tuh siring?

7:37 PM


Salam,

Weewit, mesti ramai yang sangka ari ne aku goyang kaki jer kat umah, seh. Ada ke yang sangka begitu? 

Ouh, hari ne hari first kami perjumpaan kokum, semestinya kat dewan chanselor UMS lah, mana lagi. Tapi ari ne perjumpaan berpusat mggu depan baru perjumpaan kat pusat bertempiaran. Tadi pun perjumpaan just briefing je. Aku amik Muzik Asli. Ceh ceh ceh, asli sangat lah. Kami akan belajar pasal Gamelan, sampailah habis sem. Jadi sepa yang nak tempah pasukan gamelan utk majlis akad nikah, sambut baby baru lahir ke, sambut bitday ke leh lah panggil kita orang ye. *Amboi, terlebih udah doe..

Takdelah, tadi aku teringat masa habis perjumpaan tuh aku tunggu babah aku kat perhentian bas, maka terjadilah dialog berikut antara sorang budak chinese ngan sorang budak dusun.

Situasi dia begini tau, yang budak dusun ne tegur kawan dia(yang dia baru perasan tyme sama2 tunggu kat perhentian bas tuh) yang dia just nampak wajah dari tepi, 
Budak dusun : Oh, kau bah pula tuh, tadi sia tak kenal, sebab sa nampak muka kau dari siring jak.
Kawan c budak dusun ne tersengih jak lah.
Budak dusun kemudian cakap ngan budak chinese : Kau tau kah apa tuh siring?
Buduk chinese tersengih : Hah?
Budak dusun : Siring tuh maknanya dari tepi.
Budak chinese : Hah? Siring? Huh? Heehehehe

Ouh, aku plak ketawa2 sebab cara budak chinese tuh cakap lawak, then pastuh kami suma yang dekat2 ketawa jua lah. Terutama aku ngan budak dusun tuh. Hak3.. Okey, aku tak pandai kasih cerita, sorie kalo tak lucu. Aku teringin bah mau men game ne, tapi masalahnya, laptop besar babah aku guna, jadi yang tempat aku ne ada notebook jak, ndak best owh, dia loading, jadi aku telan balik je lah cita-cita jangka pendek tuh.


Kemaruk Game Joe....

Okey, till death we separate. # Hak3, anda sanggup???

You Might Also Like

4 Comments